Alla inlägg under februari 2008

Av . - 29 februari 2008 14:34

Här kommer ett axplock ur några av artiklarna i Restad Dagblad den gångna veckan.


Radio Väst anlitar konsultfirma.

Lokalradions tillförordnade chef Ossian Kukhuvud beräftar för Restads Dagblad att han ansett sig nöd och tvungen att hyra in en logoped för att komma tillrätta med missförhållandena inom reporter- och programledarkåren i Fyrbodalsområdet.

- Det är inte acceptabelt att två tredjedelar av personalen inte kan uttala

s eller r ljud, menar Ossian. Att dessa handikappade människor dessutom kombinerar sitt lyte med en från början grotesk Kalmar- eller skånedialekt gör det hela än mer förfärande. -Vi har kommit fel från början och måste nu agera kraftfullt för att återupprätta förtroendet hos de stackars lyssnare

som fortfarande hittar till vår frekvens. Var kommer dessa människor ifrån?

frågar sig Kukhuvud retoriskt.


Kommunalrådet i Vänersborg tar Time Out.

" Jag känner mig helt tom i bollen efter ett oerhört hektiskt 2007 " säger en

påtagligt sliten politiker och skakar uppgivet på huvudet. -När jag tog detta uppdraget så var det med förvissningen om att kommunens intentioner var att " backa med röva in i framtiden " men så har jag inte upplevt året som gick. Nyetableringen av Lidl:s mataffär tog styggt och sedan har vi ju också rivit gamla restaurang Strömsborg, men den nyanlagda rondellen i Järnvägsbacken var nog ändå det som fick bägaren att rinna över. I dagsläget vill jag bara vara ifred säger kommunalrådet.


V.V.H har etablerats sig i Frändefors.

Föreningen Våga Vara Hetero har just färdigställts sina lokaler och räknar

med att vara igång med sin verksamhet inom kort. Ansvarig C. Bögler berättar att man framförallt kommer att vända sig till målgruppen " osäkra

bögar ". Det är aldrig försent att ta reson säger Bögler, och berättar vidare att metoden man arbetar efter kallas " in i garderoben ". Konceptet är enkelt och bygger på att få människor tillbaka in i garderoben genom utbildning, gruppsamtal, konfrontation och samtalsterapi. -Vi kan t.o.m tänka oss att ge elchocker om det kan hjälpa en enda vilsen själ tillbaka på anständighetens väg  säger Bögler avslutningsvis.


 

Av . - 28 februari 2008 21:02

Vi behöver nu förstärka vår organisation och söker Dig med två armar och två ben. Vi uppskattar Dig som inte drogar under arbetstid. Du kan hålla många bollar i luften - som t.ex att köra och hålla utkik efter hållplatser samtidigt. Ibland kör det ihop sig och du måste kontrollera klockan också men det brukar ordna sig. Kan Du läsa är det ett plus. Du tycker om att arbeta med människor och spottar inte på dem när Du blir arg. Vi tänker oss också att Du har lätt för att känna igen Stopptecknet, Lämna företräde och Enkelriktat. Du gillar utmaningar, såsom att t.ex följa en tidtabell. I våra moderna bussar finns automatiska kort-/biljettavläsare så Du behöver inte kunna ta betalt. Försök skriva Ditt namn på ett papper tillsammans med Ditt telefonnummer och sänd det till oss, helst före måndag.

Av . - 28 februari 2008 17:54

Bäste Doktor BOB,

Jag har ett litet problem till. Häromdagen var en mycket god vän till mig hemma hos mig (vi kan kalla honom Frank). Vi hade jättetrevligt så han stannade över natten. När jag vaknade nästa morgon märkte jag att han hade virat ca 4m eltejp runt min mun. Nu hör det till saken att jag har ett långt och lurvigt skägg. Och inte nog med att det ser konstigt ut, jag har svårt att prata och äta också. Frank tycker det ser fräckt ut men jag vill inte ha det så här längre. Finns det något som gör det mindre ont när jag tar av mig tejpen? Kommer jag att få behålla mitt älskade skägg? Finns det något bra på Apoteket?

Lutz


Hej Lutz!

Först vill jag säga att du kan skatta dig lycklig som har en sådan pojkvän som Frank. Din situation är dock inte unik. Förra helgen vaknade jag själv upp tejpad till händer och fötter, inrullad i en handknuten matta från Afganistan. Att det kommer att göra ont när du tar bort tejpen behöver inte vara någonting negativt. Tvärtom ...ta vara på situationen istället och gör smärtan till något njutbart. Du kan tex. låta Frank dra bort tejpen långsamt och varsamt. Skägget växer ut igen så det är ditt minsta problem. Det finns självklart medel på Apoteket som kan lindra, en salva som heter Analrevaxal kan rekommenderas.

Och du ...glöm inte att ett hett bad och några tända ljus kan få även den gråaste dag att klarna upp.

Lycka till och ta nu vara på Frank ( annars kanske jag gör det åt dig )

Dr BoB



Av . - 27 februari 2008 12:05

Välkomna till Dr Bobs frågespalt där vi varje vecka ska ta upp problem som på olika sätt kan påverka vår intimitet.

Veckan efter Pridefestivalen vet vi av erfarenhet att ringmuskelaturen hos många är slapp men även andra irritiationsmoment kan också uppstå kring analen.


Hej Dr BOB

Jag har under snart 2 år haft en tilltagande analklåda. Troligtsvis runt ringmuskeln. Det verkar inte vara annat än just klåda men känns mer och mer besvärligt. Jag sköter min hygien mycket bra. Klådan känns nästan som den man får vid svamp på tårna. Hur blir jag väck den? Tror inte det har med mask att göra...

Lutz


Käre Lutz, de symtom som du beskriver är du faktiskt helt ensam om, så min enda rekomendation till dig är att bita ihop och stå ut. Tappa upp ett

hett bad, tänd ett ljus och smörj in dig i en aromatisk olja så ska du se att allt löser sig till det bästa.

Lycka till!  


Nästa vecka ska det handla om bajs och varje människas rätt till en jämn och fin avföring. 


Av . - 27 februari 2008 11:49

     Sune Mangs 


Av . - 27 februari 2008 11:44


På bilden ser vi från vänster Sam, Joe och Annie Sug-den samt pubägaren

Amos Sideburn.


 




Av . - 27 februari 2008 11:04

Mannen med leopardmössan nådde sitt inflationsmål på 1000 % år 2007 och nationen Zimbabwe står nu starkt rustad inför framtiden, Kim II är fortfarande statschef i Nordkorea trots att han låg på lit de parad redan 1994, den karismatiske Putin har utsett sin efterträdare och har också valt att parkera sig på premiärministerposten i ett land där ingenting av värde händer utanför Moskvas nattklubbsvärld, på Kuba  är genomsnittsinkomsten 70 kr/mån som betalas ut i den inhemska valutan pesos som tyvärr har den nackdelen att den inte går att handla för, högskolorna i Sverige får bedriva undervisning på grundskolenivå eftersom studenterna inte vet hur många deciliter det går på en liter eller kan peka ut Sverige på en europakarta,  svenskarna köper lågenergi lampor medans 1 miljard kineser ser fram emot att så småningom köpa sin första bil, Sydafrikas kvinnliga hälsominister bestrider sambandet mellan HIV och AIDS och rekomenderar befolkningen att i förebyggande syfte se till att äta mycket vitlök,10 000 nerpissade analfabeter i Pakistan demontrerar mot en dansk tidningsartikel dom inte kan läsa och ett land som dom inte vet att det finns................

men annars är allt bara bra.


Av . - 24 februari 2008 22:58

Apropå värka så hade ju M Wallenberg ett ordspråk : ”Verka utan att synas”. I decennier levde han efter detta, Sveriges näringsliv styrdes utan större insyn och Wallenberg verkade utan att synas så mycket. Men såväl under Finansbubblans tider som under IT-bubblans var mottot det motsatta, nämligen att ”synas utan att verka”. Ska man lura kapital av godtrogna småsparare måste det vara mottot. Man måste synas, göra sig ett namn och sälja något som ligger i tiden. Skit samma om det är IT-aktier eller hundkadaver, ligger det i tiden kan man med ett vitt leende och en välsmord käft lura plånboken av de flesta. Särskilt om man gör gällande att många REDAN gjort stora pengar på konceptet. Några exempel från något ansett land kommer väl till pass, även om allt är uppdiktat. De flesta fårskallar går ändå på det. Sedan backar man själv ur innan korthuset rasar. Men idag tänker man: ”Lurad blev man förr, idag finns inte förutsättningarna. Vi är mer på vår vakt - och så har vi ju massmedia som bevakar allt in i den minsta detalj nuförtiden.” Listan på kända bedragare kan dock göras lång och vi vet alla vilka de är men ändå dyker de upp med jämna mellanrum i affärspressen som hedervärda medborgare. (Johan Stäl från Andra, Roffa el Sayed m.fl.) Kanske för att vi i Sverige har för mycket papper i förhållande till nyheter....


Ovido - Quiz & Flashcards