Alla inlägg under mars 2008

Av . - 30 mars 2008 21:47


10. Med dicke på = Lite extra, top-of-the-line

9. Semla = Flint med hårkrans

8. Füsli = Mat-excess som slutar i kraftig vomering

7. Zonka = Slå in skallen på

6. Fukta fingret i Aida = ??

5. Numses! = Vi ses! (kommit ur felhörning på ”Servus!”)

4. Dra röva i koks! = Det menar du inte!

3. Dumla = Hoppa på ett ben och spela skinnflöjt

2. Pan-Tau = Karateslag kamouflerat till en hälsning

1. Jimp = Kondom som fastnat i anus

Av . - 30 mars 2008 21:30

Från och med nu kommer jag att låta mina kroppsvätskor tala. Jag är så jävla less på att hålla mig, så i fortsättningen kommer jag att skita på mig när jag känner för det. Speciellt när jag blir arg. Jag kommer att pissa i byxorna också när jag känner för det. Ingen ska komma här och komma. Är man förbannad så är det BRAAA att låta avreagera sig, det säger min terrapäfft.

Av . - 29 mars 2008 21:51


. . .  ___ ___ ___ . . .  ___ ___ ___ . . .  ___ ___ ___ . . . ___ ___ ___ . . . 

Av . - 29 mars 2008 21:28

Hej Doktor BoB!

Nu har det hänt det som absolut inte fick hända. Vaknade i morse och märkte till min bestörtning att jag tappat allt hår.

Inte ett enda kuk eller rövhår återstår och jag känner mig som en kinesisk nakenhund. 

Vad ska jag göra?

Tack för en bra frågespalt.

Gonzo


Bäste Gonzo!

Ja det var ju inte så lyckosamt. Det finns en aromolja som heter Kukohårmaxin, som kanske kan hjälpa dig. Lycka till.

Dr BoB

Av . - 29 mars 2008 20:52

Han beställer en stor stark i baren och ber som vanligt att få komma tillbaka dagen därpå och betala. " -Glömde plånboken hemma " är  standardkommentaren.

Han berättar om sin vingård i Frankrike och visar bild på ett flygplan som är på gång att köpas in till firman. Nu behöver han bara en bra pilot.  I en portfolio ligger gamla urklipp från tiden som " aktiv " fotbollsspelare i Halmstads BK,men den enda  gemensamma nämnaren med Nacka Skoglund var etyl.

Han är mytoman, röd som en kräfta i facet.  Enligt egen utsago har han forskat fram ett miljövänligt impregneringsmedel, som också gör  att träplankorna blir 100% brandsäkra. Licensen är nu såld för 200 miljoner....men som sagt plånboken ligger alltid hemma.

Av . - 29 mars 2008 20:21

Jag hade precis satt mig tillrätta i baksätet på bilen.

Då plötsligt  fick jag syn på mannen i framsätet. Det stod klart för mig att detta var taxichauffören som tänkte köra bilen. Jag slet upp dörren och flängde mig ut fort som fan. Vacklade in på Centralen, fick syn på en fotoautomat, klev in drog för gardinen och stoppade fingrarna i halsen.

Icke sa Nicke, aldrig mer låter jag mig köras runt i taxi av en person som tagit körkort i ett land där man går 4 mil varje dag för att hämta vatten.


CP

Av . - 29 mars 2008 20:19




Beställ vår nya Pucko-t-shirt. Skön retro t-shirt i tvättad bomull. T-shirten har kontraststickningar i hals, ärmar och nederkant. 100 % kammad bomull single jersey 160 gram/m2.

Plaggtvättad. Lycraförstärkt halsribb. Kontrastfärgad tvånåls-söm i hals ärmavslut och nederkant.

Skicka in din beställning så kommer din Pucko-tröja med posten tillsammans med inbetalningskortet. Vi kan tyvärr bara hantera beställningar inom Sverige.

Av . - 29 mars 2008 20:17

För att testa Bindans uppsugningsförmåga användes lättsaltat avjoniserat vatten.

Uppsugningsförmågan testades genom att han placerades med insidan neråt i ett kar fyllt med vätska. Ovanpå  placerades en vikt på två kilo.

Efter tio minuter lyftes Bindan upp och fick rinna av under en halv minut innan han belastades på nytt.


Bindans förmåga att hålla kvar vätska, den så kallade återvätningen, testades genom att han blöttes ned och därefter utsattes för olika tryck (125 gram respektive två kilo). Syftet med testet är att undersöka hur mycket vätska Bindan släpper ifrån sig.


Är Bindan fuktig eller blöt  är han mindre bekväm.


För att undvika stopp i ledningsnätet eller i fastighetens eget avlopp är det, enligt Victoria Henriksson som är kommunikationsvarig vid Stockholm Vatten, mycket viktigt att inte försöka spola ned honom.


Kilroy

Ovido - Quiz & Flashcards