Alla inlägg den 4 mars 2008

Av . - 4 mars 2008 14:51

Tillhör du den växande skara som varje dag lider av " KFLB " syndromet. Kränkt, Förbannad, Lessen och Besviken på allt och alla. Då ska du passa dig jävligt noga för det är ett tydligt tecken på att det håller på att gå dig illa.


Blir du KFLB när du ser en bil med en övningskör skylt på, sätter du igång och tutar som en galning och visar fingret för att föraren håller hastighetsgränsen.... istället för att tänka på hur osäker du själv var när du höll på att ta körkort och att du inte haft nån bonus på 20 år.


Blir du KFLB när du upplever att den äldre damen i kassakön framför dig börjar fippla med  pengarna när hon ska betala, brukar du då vända dig om till personen bakom dig och hånleende högt kommentera " trodde inte att såna där fick gå lösa nu för tiden " ..... istället för att gå fram och be att få hjälpa till eftersom det lika gärna kunde vara din egen mamma som stod där.


Blir du KFLB när du träffar på glada och hurtiga personer som utstrålar livsglädje och framtidstro.

Blir du KFLB när en bekant vänligt frågar hur du mår....eftersom du upplever att personen lider av en sjuklig nyfikenhet och istället borde ta hand om sitt eget skitliv.

Blir du KFLB när människor inte kan presentera svartvita enkla lösningar på

komplicerade samhällsproblem som invandring, arbetslöshet och kriminalitet...eftersom vilken idiot som helst borde fatta att det måste bli slut på allt jävla daltande med blattar, latmaskar och busar.


Grattis!


( har ni fler exempel på situationer som kan utlösa KFLB symtom så får ni gärna dela med er )

Av . - 4 mars 2008 14:38

Seniorer räddar skolan

Lärarbristen på Gymnasieskolan har blivit akut och nu nödgas skolledningen ta pensionerade lärare till nåders. -Vi har ringt runt till dom mest meriterade och fått en del napp, säger rektor Vagina Larson.

En av de lärare som valt att åteinträda i tjänst efter lång tids frånvaro är B "Snurren" Svensson som är mycket positiv. - Ja hörrni detta ska bli mycket skoj, ekonomiskt billigt också eftersom jag tar med mina egna böcker med färdiga understrykningar. Har även förberett ett studiebesök på Torpahallen där en representant från Påhls ska berätta lite om sales promotion, säger en exalterad Snurren Svensson. 




Av . - 4 mars 2008 13:59

Hej Doktor BoB

Först vill jag tacka för en mycket bra frågespalt.

Mitt problem är dock av lite annorlunda natur. Jag är 40 år och för några månader sedan gick jag ut med att jag är hetero. Trodde inte att reaktionerna från omgivningen skulle bli så beska. När jag och min flickvän är ute på stan så tisslas det och tasslas bakom ryggen, folk tittar ogillande på oss och glåpord som " heterojävel " förekommer allt som oftast. På jobbet har klädskåpen intill mitt tömts och bilder på nakna tjejer har tejpats upp för att provocera mig.

Även mina föräldrar har svårt att acceptera att jag är heterosexuell. Jobbade tidigare med Pr-kring Melodifestivalen, men nu har jag blivit parias så det är väl antagligen arbetslöshet som väntar mig i höst.

Vad ska jag göra? Hjälp mig nu.

Sören


Bäste Sören!

Du är inte ensam om ditt problem om det nu är någon tröst. Jag får många brev från personer som öppet häcklas för att dom är hetero.

Det råd jag kan ge till dig är att du måste vara stark och stå på dig. Bara för att du inte är homo eller bi så ska du inte acceptera att bli behandlad som ett UFO. Det finns ett nytt forum med stödpersoner som du kan kontakta

som heter " Heterosexuellas rätt i samhället ". Dom har till uppgift att ta stötta utsatta.

PS! På NK har dom fått in en ny sorts aromljus som passar ypperligt att kombinera med ett hett bad och ett glas vitt.

Lycka till

Dr BoB


Ovido - Quiz & Flashcards