Alla inlägg den 2 mars 2008

Av . - 2 mars 2008 11:18

Hej alla läsare

Idag klev jag upp ur sängen kl. 8.36, varför vet jag inte riktigt. De första två minuterna såg jag i svartvitt men efter jag druckit 2st Becell och kräkts började färg och hopp komma tillbaka. Stekte ägg och gröt och blandade i lite müsli. Starkt kaffe på det. Skulle hämta tidningen i ytterdörren men fastnade med fingrarna i inkastet. Turligen låg mobilen på golvet intill så jag kunde ringa hyresvärden. Jag har fått så svullna fingrar på sistone så de fastnar lite här och där. Hyresvärden kokade upp lite matolja och hällde på fingrarna och då gick det fort att få bort dem. Innan han gick sa han nåt i stil med: ”Jag är så förbannat trött på att du fastnar i brevinkastet ditt djävla UFO”. ”Tack för hjälpen” sa jag och gick in och stoppade fingrarna i frysfacket för att kyla ner dem. Efter ett tag kunde jag inte få loss fingrarna - de hade så klart frusit fast. Hade jag bara låtit bli att läsa serierna i tidningen hade jag kanske märkt det i tid. Jag sträckte mig efter en kniv i besticklådan och började karva i isen (och tyvärr även i fingrarna). Fem plåster senare satte jag mig för att äta min frukost.

Plåstren hade naturligtvis gjort mina fingrar ännu mer otympliga så jag tappade muggen med kokhett kaffe i skrevet. Det var INTE bra. Efter detta gick jag och la mig i sängen igen. Hoppas jag kommer lite längre imorgon.


Ovido - Quiz & Flashcards