Alla inlägg den 28 maj 2008

Av . - 28 maj 2008 17:45


Här tar man ledigt från jobbet för att hinna arbeta hemma med hus och trädgård. Då visar det sig att det saknas skjutsar på dagis-utflykten. OK, men jag hinner ändå åka till tippen med lite bråte. Snabbt hem och lasta bilen och iväg. Måste hinna ta ut kontanter för på tippen går det inte att betala på annat sätt (varför man nu ska behöva betala för att man är ordentlig med sitt skräp). Väl där – 1,5mil ute i skogen – är bommen fälld. ”Idag stängt pga utbildning”. Då rinner det över. Då brister det!  Jag låter mina Michelin spruta så mycket grus som möjligt och åker in till bolaget och köper mig en bag-in-box.

Va faaan ska dom utbilda sig på? Att skilja på plast och plåt ? Lära sig hur en rutten tomat luktar ?  Jag bara undrar. Eller kanske hur man kan bemöta folk utan att vara grinig och butter?

Väl inne i samhället gick jag in på ICA och köpte mig en grillskiva också. Har bråttom för barnen ska snart hämtas. Vad ser jag då ? En hel hord av pensionärer med dignande varuvagnar, en enda kassa öppen och i den sitter det en mongolid. Varföööör????

Försöker se det komiska i det hela men det är lite svårt när jag ska hinna hem och lasta ur allt skräp först. OK, det får lösa sig. Hemfärden gick i 150 men ingen polis ute som tur var.

Fick hem barnen och allt väl.

Att jag sen ofrivilligt fick känna på vattentemperaturen i sjön när jag kopplade in sjöpumpen och tappade uthusnyckeln gjorde ju dagen bara bättre.

Sensmoral: undvik semesterdagar.


Ovido - Quiz & Flashcards