Direktlänk till inlägg 17 april 2008

Cykel på köpet..av BoB

Av . - 17 april 2008 10:55

Hur kunde det bli så här? När började det gå åt helvete? 

Jag var inne på Elgiganten och skulle köpa en bärbar dator. När det var dags att betala så sa säljaren, eller vad fan man nu ska kalla personen i röd slips och namnbricka med förnamn på, att jag också fick med en cykel på köpet. Jag tittade på honom, skakade på huvudet och gick därifrån i oförättat ärende. Nu styrde jag mina steg till det varma familjeföretaget SIBA. Där fick jag hjälp att välja ut en laptop för ca 8 papp och tänkte göra affär. När jag skulle betala den här gången frågade tjejen om jag inte ville köpa till en försäkring för 1800 kr.

Varför då? frågade jag förvånat.

( en försäkring motsvarande 20 % av kostnaden för datorn )

-Jo sa hon om du skulle råka spilla kaffe på datorn eller köra över den med bilen så kan du komma in hit och få en sprillans ny.

-Jag avstår, sa jag.

-Kom ihåg fortsatte hon, att om du betalar med SIBA kortet så blir kostnaden bara hälften för försäkringen, resterande belopp sätts in på ditt konto som du kan handla på SIBA för.

- Du vill alltså att jag köper en dator för 8 000, en försäkring för 900 och förskotterar 900 kr till er för varor som jag eventuellt ska köpa om ett år?

- Hon tittade på mig helt oförstående.

Jag knäppte henne på näsan och gick min väg.

Min Gud varför har du övergivit oss.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av . - 20 april 2009 23:08

Mr Kuk meddelar veckans modetrend: rosa trikåer, gummistövlar i turkos, scarf samt keps med fruktimitationer. Självklara accessoarer: surrande analplugg i tunn guldkedja runt halsen och ett par Elton-John rutor på näsan. Glöm inte fjäderboan i senaps...

Av . - 20 april 2009 00:33

För dig  som tror att Hitler lever och kör Taxi i Hamburg eller gör reklam för Lacoste kan jag bara säga att han idag isåfall skulle fyllt 120år! Okej? ...

Av . - 20 april 2009 00:08

Har legat spjälkad och gipsad i ett halvår men nu är det dags att träna upp fingrarna! (för att inte tala om övriga kroppsdelar).   Var är mullvaden Mona? Kan någon jaga fram henne med rök? NEJ - Förresten för fan gör inte det, hon bara biter sig sj...

Av . - 12 november 2008 12:39

se länk BINGOLOTTO och LOKUS till höger

Av . - 12 november 2008 12:27

 " Stickningen har gått riktigt bra på eftermiddagens möte. Det är inte så snyggt men ska repa upp detta så småningom och börja om när fingrarna gör lite mer som jag vill att de ska göra"  Fredrik Federlay    Det finns väl inget som är så avkoppland...

Ovido - Quiz & Flashcards