Alla inlägg den 17 april 2008

Av . - 17 april 2008 14:18

Direkt när jag steg in i butiken och mötte innehavarens blick, förstod jag att något inte stod rätt till. Blicken var kall, ogästvänlig och asocial,  inte vänlig och välkomnande. Första tanken var att vända och gå igen, men så bestämde jag mig för att ändå ta en titt bland antikviteterna. Jag kunde ju ha missförstått det hela, kanske gubbjäveln hade struma.

Tittade runt i butiken men tyckte mig känna två stirrande ögon som borrade sig in i nacken. Vände mig om och där var han igen. Hade nu flyttat sig närmare, men ändå tillräckligt långt bort för att vara avståndstagande. Jag försökte ställa några frågor om en servis som fångat mitt intresse, men blev avbruten av snäsiga korthuggna svar.

Måtte var rågat och jag vände mig mot individen sa: -Ja trevligare har man ju blivit bemött. Dörren åkte igen med en smäll, det kändes skönt att vara ute i friska luften.

Plötsligt öppnades dörren till butiken och ut kom den sjuka innehavaren uppbragd och rödmosig i synen.  -Jasså vänligare kunde man blivit bemött...komma hit och klaga på mig, gormade han okontrollerat.
-Du har ett stort attitydproblem som du bör jobba med, skrek jag högt och jag gick min väg.

Har många gånger frågat mig hur denna aversion kunde uppstå? Var det kanske min personliga klädstil?

Jag hade endast på mig en tight t-shirt som det stod  "våga böga" på,  minimala string trosor i röd latex samt högklackat.

Lär nog aldrig få svaret på den frågan

Joackim

Av . - 17 april 2008 10:55

Hur kunde det bli så här? När började det gå åt helvete? 

Jag var inne på Elgiganten och skulle köpa en bärbar dator. När det var dags att betala så sa säljaren, eller vad fan man nu ska kalla personen i röd slips och namnbricka med förnamn på, att jag också fick med en cykel på köpet. Jag tittade på honom, skakade på huvudet och gick därifrån i oförättat ärende. Nu styrde jag mina steg till det varma familjeföretaget SIBA. Där fick jag hjälp att välja ut en laptop för ca 8 papp och tänkte göra affär. När jag skulle betala den här gången frågade tjejen om jag inte ville köpa till en försäkring för 1800 kr.

Varför då? frågade jag förvånat.

( en försäkring motsvarande 20 % av kostnaden för datorn )

-Jo sa hon om du skulle råka spilla kaffe på datorn eller köra över den med bilen så kan du komma in hit och få en sprillans ny.

-Jag avstår, sa jag.

-Kom ihåg fortsatte hon, att om du betalar med SIBA kortet så blir kostnaden bara hälften för försäkringen, resterande belopp sätts in på ditt konto som du kan handla på SIBA för.

- Du vill alltså att jag köper en dator för 8 000, en försäkring för 900 och förskotterar 900 kr till er för varor som jag eventuellt ska köpa om ett år?

- Hon tittade på mig helt oförstående.

Jag knäppte henne på näsan och gick min väg.

Min Gud varför har du övergivit oss.


Av . - 17 april 2008 10:42

Ni kanske känner igen mig. Jag har varit EXPERT i allehanda medier, främst då på TV. I tid och otid uttalade jag mig tvärsäkert och med stor ingivelse om reproräntan, huspriserna, den amerikanska ekonomin och världsläget, you name it. T.o.m vädret var jag duktig på, och även om det redan var svårt att förutsäga morgondagens väder, så brukade jag bissart nog klämma fram en fem-dygns prognos på torsdagarna.

Jag utvärderades aldrig och även om det jag sa var åt helvete så dök jag alltid upp igen med samma epitet och självgoda uppsyn.

Men jag fick nog av mitt patetiska beteende och kallar mig idag för Spå-man. När ni ser mig nästa gång i TV så kommer jag att använda mig både av kristallkula och kortlek.

fd. EXPERT

Av . - 17 april 2008 10:39

Igår var det ett jävla hålligång. Fick med mig en arab som hette Mohammed hem och han smällde på mig bakifrån så att det stod härliga till. Ingen höjdare precis eftersom jag inte är bög.

Erik

Av . - 17 april 2008 10:36

Så hände då det som jag befarat och väntat skulle hända. I morse kl. 6 var min avföring åter igen både lös och hård på samma gång. Ett bakslag

efter flera veckor av välmående.

Dante

Av . - 17 april 2008 10:33

Det är alltid lika roligt att få brev från mitt fadderbarn i Indien. Nu senast skrev och tackade han för den skjorta som jag köpt på HM för 45 kr och skickat ner till honom.

Han berättade också att det var han som sytt den.

Osis

Av . - 17 april 2008 10:29

Runar sköt rådjur på tomten genom köksfönstret. Jag själv vred huvudet av två Rödhakar, fem Blåmesar och en Koltrast tidigt i morse. Dom förde ett jävla väsen och till slut var jag tvungen att agera.

Ovido - Quiz & Flashcards