Direktlänk till inlägg 23 april 2008

Ottos fataliteter

Av . - 23 april 2008 18:47


Igår hade jag lite otur när jag skulle till jobbet.

Klev på bussen och satte väl skosulan i fel vinkel mot yttersta kanten på ett av stegen, varvid jag halkade och trillade handlöst framåt och slog huvudet i biljettapparaten. Det hördes en konstig resonans i huvudet, jag såg stjärnor överallt och sedan blev det svart. När jag vaknade höll ett par ambulansförare på att baxa upp mig på en bår. Flera passagerare var arga och skrek ”Kan du inte se dig för din jävel!” och ”Vi blir försenade!” Det kändes säkrare när ambulansdörrarna stängdes och vi rullade iväg mot Sahlgrenska. När vi kom fram till sjukhuset var det första de gjorde att ge mig ett lavemang. Varför vet jag inte riktigt men de hade väldigt roligt.

Nåväl, de la in mig på observation.

När ronden kom skulle jag vara artig och resa mig upp lite i sängen så jag kunde hälsa på läkaren. Jag fick i all hast tag i en sladd med en knapp på och lyfte mig upp. Dessvärre satt sladden fast i en ställning som tippade framåt och träffade läkaren i huvudet med en väldig kraft. När han reste på sig såg jag att han fått ett kraftigt blödande sår i pannan. Han var pionröd i ansiktet och skrek åt mig: ”Titta vad du gjort din jävla klant!”. Han torkade bort blodet med en näsduk och vände sig till sköterskan och sa ”Det som är fel på honom kan vi tyvärr inte bota - skicka hem fanskapet!”.

Så de körde hem mig i en taxi som gick på 1100 kronor. Nåja, jag får göra ett nytt försök imorgon.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av . - 20 april 2009 23:08

Mr Kuk meddelar veckans modetrend: rosa trikåer, gummistövlar i turkos, scarf samt keps med fruktimitationer. Självklara accessoarer: surrande analplugg i tunn guldkedja runt halsen och ett par Elton-John rutor på näsan. Glöm inte fjäderboan i senaps...

Av . - 20 april 2009 00:33

För dig  som tror att Hitler lever och kör Taxi i Hamburg eller gör reklam för Lacoste kan jag bara säga att han idag isåfall skulle fyllt 120år! Okej? ...

Av . - 20 april 2009 00:08

Har legat spjälkad och gipsad i ett halvår men nu är det dags att träna upp fingrarna! (för att inte tala om övriga kroppsdelar).   Var är mullvaden Mona? Kan någon jaga fram henne med rök? NEJ - Förresten för fan gör inte det, hon bara biter sig sj...

Av . - 12 november 2008 12:39

se länk BINGOLOTTO och LOKUS till höger

Av . - 12 november 2008 12:27

 " Stickningen har gått riktigt bra på eftermiddagens möte. Det är inte så snyggt men ska repa upp detta så småningom och börja om när fingrarna gör lite mer som jag vill att de ska göra"  Fredrik Federlay    Det finns väl inget som är så avkoppland...

Ovido - Quiz & Flashcards