Alla inlägg under april 2008

Av . - 17 april 2008 10:36

Så hände då det som jag befarat och väntat skulle hända. I morse kl. 6 var min avföring åter igen både lös och hård på samma gång. Ett bakslag

efter flera veckor av välmående.

Dante

Av . - 17 april 2008 10:33

Det är alltid lika roligt att få brev från mitt fadderbarn i Indien. Nu senast skrev och tackade han för den skjorta som jag köpt på HM för 45 kr och skickat ner till honom.

Han berättade också att det var han som sytt den.

Osis

Av . - 17 april 2008 10:29

Runar sköt rådjur på tomten genom köksfönstret. Jag själv vred huvudet av två Rödhakar, fem Blåmesar och en Koltrast tidigt i morse. Dom förde ett jävla väsen och till slut var jag tvungen att agera.

Av . - 15 april 2008 13:19

Skriver till dig eftersom jag uttömt alla andra möjligheter att få rätsida på mitt problem. Jag har så svårt att hålla avföringen. Det är oerhört pinsamt när vi har möte i fullmäktige och jag känner att det blir blött i stolen och det rinner diarré nerför mina ben och ner i skorna. Sedan kommer stanken och jag måste resa mig och gå ut. Jag känner mig då oerhört besviken på min kropp när den kränker mig på det sättet. Det är förnedrande eftersom övriga ledamöter ser mina blöta byxor och förstår att det hänt igen. Sist fick jag en faktura på 1.500 kr från förvaltningen för sanering. Alltså har min inkontinens nu blivit en ekonomisk fråga också. Så ofta som jag skiter på mig kommer jag att bli utfattig. Hur ska jag göra? Tror du att blöja vore en lösning?

Lutz


Bäste Lutz

När jag läste ditt brev fick jag först ett skrattanfall. Vek mig och kiknade. Visade det sen för mina kollegor här på patologen och dom reagerade  på samma sätt. Nu sitter ditt brev på anslagstavlan nere på urologen och snart också på odontologen. Hoppas att detta är ok med dig.

Jag förstår naurligtvis att dina problem påverkar din vardag på ett kraftfullt negativt sätt. På högskolan fanns en kurskamrat med liknande dina besvär, vi kallade honom Hasse Knulla. Helt utan förvarning kunde han vräka ur sig de mest skandalösa könsord. Det kunde vara mitt under en lektion, på bussen eller i kyrkan.

Liksom du inte kan kontrollera din ändtarm hade han inte kontroll över sina orala tics. Hans tics blev som dina också en social och ekonomisk belastning och bötfälldes efter att på sin sons konfirmation ställt sig upp i kyrkan och

okontrollerat skrikit horribla okvädningsord. 

Blöja skulle kanske i ditt fall kunna vara en lösning, men i så fall ska du ha den utanpå. Din kropp sviker dig och jag förstår din frustation.

Hasse Knulla blev ihjälslagen 1986. Han var på semester i Turkiet och besökte en muslimsk moské.

Mvh/ Dr BoB 


Av . - 15 april 2008 11:36

På heder och samvete, och inför Gud den allsmäktige bekräftar jag härmed att min avföring är fortsatt fast, jämn och fin.

Av . - 15 april 2008 10:52

Svenska folket har sagt sitt.

Populäraste vuxenfilm blev Neger Joe tätt följd av Ekiz går på lekis.
Övriga filmer som deltog i omröstningen var:

Kukslaget
Bögler och Griseknoen
Min Vove och jag
Mr. Master of Masturbation
Tjorven och farbror Melker
Linda 12 år
Bög och Galen
Hushållsnära tjänster sökes
Dom kallar mig Fittis
Den lilla Läderbögen
Stora stygga Transan
Blottarkärlek
Kalla mig Guldkuken
Apan och Strutsen
Flinka fingrar
Pungskvättan sjunger ut
Läppglans
Dr. Skit

Av . - 15 april 2008 10:33


Nästa gång jag ser en fåntratt med gå-stavar, kommer jag att agera kraftfullt och erbjuda gratis sjukhusmat.

Om dessutom en pulsmätare och en bögslunga påträffas så ska  sondmaten få en ansikte.

Välj en rejäl traditionell ryggsäck med stålmedar, termos, ostmacka och ett par kängor avsedda för skog och mark. Gå sen ut i naturen och lysna på Rödhakens sång.

( nästa inlägg kommer att ta upp alla sjuka individer som i tid och otid flamsar omkring i ljusgröna Foppa-tofflor. )

Kosmos

Av . - 14 april 2008 22:18

Till sist har FN hittat massförstörelsevapnen - i USA. Efter både historiska och geografiska efterforskningar har man kommit fram till att:

1) USA är den enda nation i historien som utsatt annat land för ett riktigt massförstörelsevapen, nämligen atombomben, två gånger dessutom. (Ca. 200.000 människor dog ögonblickligen eller dagarna efter.)

2) Dessa ”weapons of massdestruction” fanns utspridda över hela USA i väl undangömda bunkrar och i ubåtar på världshaven. Varje befolkat hörn av världen kan nås av dessa massförstörelsevapen.

Kommissionen fann också att presidenten har möjlighet att när som helst trycka på utlösarknappen, var han än är.

Man hittade också tonvis av kemiska vapen (med nervgifter bl.a.) och biologiska vapen (med livshotande sjukdomar) i depåer utspridda över hela USA.

Vita huset försäkrade dock att dessa vapen endast kommer att användas i goda syften.

Sökandet efter massförstörelsevapen kan därmed avslutas.

Att USA är den nation som har deltagit i flest internationella, militära konflikter genom tiderna ska endast ses som en garanti för fred och frihet avslutar kommissionen sin rapport.

Ovido - Quiz & Flashcards